SMS MOTIVASI LA TAHZAN

Minggu, 22 Agustus 2010 Label:

Adalah bencana jika kita takut kepada selain Allah sebanyak mebih dari 100 kali dalam sehari. Misalnya kita takut terlambat, takut salah, takut terlalu cepat, takut seseorang marah, dan takut seseorang ragu kepada kita.


Akhlak dan sikap yang baik lebih indah daripada wajah yang tampan, mata yang tajam, dan pipi yang licin. Keindahan makna lebih utama daripada keindahan bentuk.


Akhlak yang buruk itu azab, kedengkian itu racun, ghibah (bergosip) itu kerendahan dan memata-matai kesalahan orang itu kehinaan


Allah akan menolong orang yang menolong-Nya, akan mengangkat kedudukannya, akan meninggikan derajatnya, akan mengarahkan urusannya, akan menghinakan musuhnya, akan membungkam lawannya dan akan merendahkan orang yang bermaksud jahat kepadanya.


Anak lebih utama dari kekayaan, kesehatan lebih baik daripada harta benda, keamanan lebih baik dari tempat tinggal, dan pengalaman lebih mahal daripada harta.


Batu cadas jauh lebih kokoh daripada pohon, besi jauh lebih kuat daripada batu cadas, api lebih kuat daripada besi, aingin lebih kuat daripada api, dan iman lebih kuat daripada angin yang bertiup.


Berapa banyak kalian meminta, tapi Dia selalu memberi. Berapa banyak yang kalian mohon, Dia pun memberimu cuma-cuma. Berapa banyak kalian melakukan kesalahan, Dia yang meluruskan. Berapa banyak kalian mengalami kesulitan, Dia yang memudahkan. Dan, berapa banyak kalian berdoa, dan Allah mengabulkannya.


Dalam satu rentang waktu, zaman hanya ada satu kata: SEKARANG!!

dDan, dalam kamus kabahagiaan hanya ada satu kata: KERIDHAAN...

0 komentar:

Posting Komentar

BOEKOE TAMOE

Name*
Email*
Message*
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image][What's This?]
 
a © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates